Forrás: Magyar Hírlap

www.magyarhirlap.hu

Levelezés 2007-01-19 01:05

Budapest szíve ötletpályázat

Darvas Kristóf, e-mail

Sétálóutcák, villamos a Bajcsyra, alagút a Kossuth Lajos utca alatt – grandiózus tervek. A Kossuth Lajos utca alá tervezett alagút valóban eltüntetné az autókat, de csak onnan. Az Astorián túl, a Rákóczi úton és a Múzeum körúton még több lenne az autó. Megfontolnám a Kiskörút egyirányúsítását a bécsi Ringhez hasonlóan, a Kiskörút-József Attila utca-felső rakpart útvonalon az óramutató járásával ellenkező irányban, összesen két sávon. Ez megnövelné ugyan a forgalmat az Apáczai Csere János utcában és a Belgrád rakparton, de visszaszorítaná a Kiskörúton.

Szükség lenne a Rákóczi út körutak közötti szakaszán a forgalom csökkentésére. Talán elfogult vagyok, de nekem ez a környék az izgalmasabb. A Belváros nem különbözik markánsan bármely más folyóparti európai nagyváros történelmi negyedétől, viszont a belső VII. és VIII. kerület hangulata jellegzetesen pesti. A Károlyi Mihály utca-Petőfi Sándor utca vonalán tervezett sétálóutcánál még nagyobb szükség lenne egy Kazinczy utca-Szentkirályi utca útvonalon húzódó sétálótengelyre, ami összekötné a zsidónegyedet az Uránia mozi környéke, a Színművészeti, valamint a Pázmány Egyetem érintésével a Központi Szabó Ervin Könyvtár környékén már kialakult korzóval.

A terv másik hibája, hogy az Üllői út és az Erzsébet híd közötti forgalom elvezetése továbbra sincs megoldva. Ha a Kecskeméti utcát lezárják, ez a forgalom már mindkét irányban a Múzeum körutat terhelné, növekedne a forgalom a Szabadság hídon és a Szt. Gellért rakparton is. Ha már van pénz alagút építésére, miért nem a Kecskeméti utca alá kerül egy kétszer egysávos alagút, amelyik ezt a feladatot megoldaná?

Hiba lenne sok pénzért olyat építeni, ami csak a szűken vett Belvároson segít, a szomszédos területeknek pedig még kárt is okoz.

Comments are closed.