Forrás: Inforádió

Történelmi hagyományaik megsértésének tekintik neves olasz értelmiségiek a Coca Cola cégnek azt a reklámfilmjét, amelyet egyik üdítőitaluk mexikói forgalmazásához készítettek a híres olasz partizándal, a Bella Ciao felhasználásával.

A tiltakozást az Alterita, a külföldön dolgozó olasz nyelv- és kultúratanárok mexikói közössége indította el, miután látták a pamplonai bikafuttatásra emlékeztető reklámfilmet, amelynek a végén a bikák (valójában maszkos emberek) elől futók a világcég egyik termékével hűsítik magukat. Ezt kísérik a Bella Ciao ska stílusban átdolgozott változatával.

A felhívást, amelyben a filmzene megváltoztatását követelik, olyan hírességek írták alá, mint Dario Fo Nobel-díjas olasz író, felesége, Franca Rame színésznő, Valerio Evangelisti és Ascanio Celestini olasz publicisták, de Rosario Ibarra szenátor asszony, híres mexikói emberi jogi aktivista is. A petícióhoz sokan csatlakoztak elektronikus levélben Brazíliából, Izraelből, az Egyesült Államokból és Franciaországból is.

Az aláírók elfogadhatatlannak tartják, hogy a Bella Ciaót egy olyan nagyvállalattal asszociálják, amelynek kereskedelmi és munkagyakorlatával szemben számos feljelentés érkezik világszerte emberi jogsértések tárgyában, és amely “veszélyes fogyasztási modellt és abszolút hamis, emlékezet nélküli életvíziót kínál”.

“A mi emlékezetünk más: az emberi méltóságé, a békéé, a szabadságé, a reménységé, amelyet a Bella Ciao dala kifejez. És ezekre a hangokra tovább haladunk egy igazságosabb és szabadabb társadalom felépítése felé” – idézett a La Repubblica című olasz napilap a Matteo Dean olasz nyelvtanár által fogalmazott felhívásból.

Comments are closed.