Forrás: Magyar Hírlap

Több mint félmilliárddal nem tud elszámolni a főváros vezetése.

Büntetőfeljelentést tesz a Fidesz, miután a Fővárosi Közgyűlés nem támogatta kezdeményezését, hogy különbizottság tárja fel, kik a felelősök a félmilliárd forintos útfelújítási botrányért. A Magyar Gárdát nemkívánatosnak minősítették a képviselők.

Sokáig vitáztak a képviselők a BKV újabb járműbeszerzéséről (Fotó: Horváth Péter Gyula)

Kamatostul fizet vissza 554 millió forintot a főváros a Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanácsnak, mert a 2006-os útfelújítási támogatásból ennyivel nem tudott elszámolni. A Fővárosi Közgyűlés döntött az összeg visszautalásáról, a koalíciós többség azonban nem járult hozzá, hogy eseti bizottság állapítsa meg, kik tartoznak ezért büntető-, polgári, és munkajogi felelősséggel. György István (Fidesz), a pénzügyi ellenőrző bizottság elnöke kezdeményezését az MDF-ből csak Katona Kálmán támogatta, Hock Zoltán és Vaskor László nem szavazott. Ha ők is támogatták volna, akkor megalakul a bizottság, mivel Szaniszló Sándor a szocialista pártból zöld gombot nyomott, megsértve a frakciófegyelmet.

„Mivel a főváros nem végzi el a feladatát, a Fidesz kér fel szakértőket, hogy megnevezhessük a felelősöket. Szándékosságot sejtünk a főváros magatartásában, hiszen beismerték, hogy becsült, vagyis valótlan adatok alapján pályáztak a központi támogatásra. Szerintünk ez kimeríti a jogosulatlan gazdasági előnyszerzés bűncselekményét” – mondta a szavazás után György István. A szakértői anyag alapján büntetőfeljelentést készítenek, amelyet megküldenek az ügyészségnek. A Fidesz szerint Demszky Gábor főpolgármester politikai felelősséggel tartozik a botrány miatt.

A közgyűlés nyilatkozatot fogadott el, amely nemkívánatosnak nyilvánítja a Magyar Gárdát, és felszólítja a többi önkormányzatot, hogy hasonlóan lépjen fel. A kiáltványt a koalíciós képviselőkkel együtt az MDF is megszavazta. A Fidesz nem tartotta szükségesnek a nyilatkozat megszövegezését.

Hosszú vita alakult ki arról, vegyen-e a BKV hetvenöt használt Volvo buszt Genfből. Az ellenzék ízekre szedte az elképzelést, a beszerzési árat, a közbeszerzési eljárást kifogásolta, többek között a közvetítő cég közreműködését. Katona Kálmán rámutatott, szabálytalanul jár el a közgyűlés, ha jóváhagyja a 3,2 milliárdos járművásárlást. A BKV ugyanis délután kettőkor már ismerte a közbeszerzés eredményét, miközben utólag kéri ehhez 900 millió forint átcsoportosítását a 2-es metró felújítási keretéből. Bőhm András (SZDSZ) ennél keményebben fogalmazott, szerinte legalább a törvényesség minimumát be kellene tartani, ennek pedig a BKV nem tesz eleget, mivel szükséges forrás híján írta ki a pályázatot. Wintermantel Zsolt (Fidesz), miután több kérdésére nem kapott választ, javasolta a vita elhalasztását, ezt a kormánypárti képviselők nem támogatták, a buszok vásárlását azonban igen.

A közgyűlés egyhangúlag döntött: az idén kezdődjön meg a Margit-híd felújítása. A rekonstrukció 13 milliárd forintba kerül, amelyből hétmilliárdot vállal magára a főváros.

Szabályozási terv már van

Az ellenzék nem, a koalíció igen gombot nyomott a kormányzati negyed területét érintő kerületi szabályozási terv módosítására. A dokumentumot a terézvárosi önkormányzat készítette, de csak februárban tárgyalja, így a főváros elébe ment a VI. kerületi testület döntésének. A KSZT részletesen előírja, milyen közlekedésfejlesztési beruházásokat kell elvégezni a Nyugati pályaudvar és a Dózsa György út között.

Zsidai Péter

Comments are closed.