Forrás: hirszerzo.hu

2006. szeptember 1. 09:28

Sokféleképpen lehet jellemezni a jelenlegi libanoni helyzetet, de viccesnek vagy humorosnak aligha. A nevetés azonban elfeledteti a rossz napokat – nem csoda hát, hogy a szörnyűségek dacára egyfajta háborús humor söpör végig az országon.

A legtöbb élcelődés a pusztításra utal, de sok tréfa akad, amelyik a libanoniak nagy bátorságára utal. A viccelődésbe még a nagy reklámcégek is beszálltak, egyre több helyen látni a helyzet tragikomikumához alkalmazkodó hirdetéseket, például az ismert whisky-márka, a Johnny Walker lépő reklámfigurája egy lerombolt hídon lép át. Álljon itt néhány vicc a legkedveltebbek közül: “Miért örülnek a libanoni öregasszonyok a háborúnak? Mert úgy érzik, mintha harminc évet fiatalodtak volna” – szól az egyik vicc, a harminc évvel ezelőtti libanoni polgárháborúra utalva. “Kérem, azonnal vegye le a hidat a fogaimról – rohan be a beteg a fogorvoshoz. De hát miért? Mert félek, hogy az izraeliek lebombázzák” – utal egy másik vicc arra, hogy Izrael nagyon sok híd lerombolásával bénította meg a közlekedést.

Az egyik legkedveltebb vicc persze a libanoniak bátorságáról szól: “Fenyegető hangon hívja fel a libanoni Abdul Ehud Olmertet, Izrael miniszterelnökét. – Ezennel bejelentem Olmert úr, hogy háborúban állunk. – Mekkora a hadserege? – kérdezi Olmert. – Hát, vagyok én, az unokaöcsém, Musztafa, a szomszéd, Abu Khaled és persze a kávézóbeli haverok, összesen nyolc! – Nos, meg kell mondanom, hogy az én parancsomra egymillió katona vár, uram – mondja nevetve Olmert. – Akkor sajnos tényleg le kell mondanom a háborút – mondja búsan Abdul. – Nem tudnánk ellátni egymillió hadifoglyot!”

A Shake rovat híreit a Spicy Press Hírügynökség szolgáltatja.

Comments are closed.