Forrás: Népszava

Nem engedte adásba a Magyar Rádió (MR) a Kossuth adón a Vasárnapi Hírek (VH) reklámszpotját, mondván, sérti a vallásos emberek érzelmeit, mert viccelődik az Ószövetség Teremtés Könyvének idézeteivel – értesült lapunk. Úgy tudjuk, a szpotról az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) mondja ki a végső szót, egyelőre azonban még nem tárgyaltak az ügyről, a közrádió mégis új reklámot kért.

A hirdetés ugyanis a bibliai teremtésidézetből kiindulva jut el odáig: ‘a hetedik napon vegyen ön is Vasárnapi Híreket!’

Megerősítette lapunk értesülését Ács György, a VH Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint ez a reklám senkit nem bánt érzelmeiben. ‘Mondvacsinált ürügynek tartjuk, hogy nem sugározzák a reklámunkat, hiszen ilyen erővel a fél világirodalmat, mondjuk Babits verseit is cenzúrázni lehetne, nehogy sértsék a hívők érzelmeit’. Mint mondta, amíg a médiahatóság nem foglalt állást, az MR-nek sem kellett volna letiltania a hirdetést. Ács szerint az érthetetlen döntéssel kárt okoztak cégüknek, hiszen rövid idő alatt újabb szpotot kellett legyártatniuk. Hozzátette, Bízom benne, csupán egy humoros reklámszövegről van szó, így a médiahatóság ennek szellemében kell döntenie.

Hócza Kálmán, az MR kereskedelmi igazgatója szerint nem cenzúrázták a VH szpotját, hanem tájékoztatták a hirdetőt, hogy a reklamációk szerint a reklám szövege a zsidó és keresztény felekezetű emberek érzelmeit is sérti. A hallgatók a tárgyi tévedéseket is kifogásolták, mert a hirdetésben a hetedik nap a vasárnap, holott az az Ószövetségben a szombat. Hócza szerint egy hallgató a Panaszbizottsághoz is fordult, amely az ORTT elé utalta a panaszt. ‘Mivel sok negatív visszajelzést kaptunk, úgy véltük, nem várjuk meg, hogy a testület a reklám miatt megbüntesse a rádiót, ezért arra kértük a hirdetőt, küldjön új szpotot, amit készséggel meg is tettek’ – mondta.

Népszava-információ

Népszava – információ

Comments are closed.