Forrás: NOL

F. J. Gy., 2005. április 6. 14:39

A gyöngyök és drágakövek iránt folyamatosan nő az érdeklődés, a divatirányzatok egyre többet használják ezeket öltözékeken, táskákon, cipőkön egyaránt.

A Hongkongi Nemzetközi Ékszervásár évről-évre fényesebb, a több mint két évtizedes múlttal rendelkező bemutató nemcsak méreteiben nőtt, de folyamatosan finomít a kiállítási kategóriákon is. Az idén 40 ország több mint másfélezer ékszerkereskedője ajánlotta termékeit. A szervező, a Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) azon kiállítók számára, akik üzleti megbeszéléseikhez a korábbinál még intímebb, elszigeteltebb helyiségeket igényeltek, megnyitotta a “Les Salons Prives” szekciót. A tavalyi évben bevezetett “Le Salon Extraordinaire” idén is visszatért, itt a prémium és luxus (csúcskategóriás) ékszereket felvonultató gyártók kaptak helyet. A “Designer Jewellery Galleria” 2005-ben is az ékszertervezők paradicsoma volt: elegáns környezetben vonultatták fel manökenjeiken csillogó darabjaikat. Harmadik alkalommal mutatkozott be az Órapavilon, amely az időmérők iránt érdeklődő látogatók igényeit, de legalábbis kíváncsiságát elégítette ki: megközelítőleg 50 óramárkával találkozhattak a vendégek.

Általában megállapítható, hogy a gyöngyök és drágakövek iránt folyamatosan nő az érdeklődés, a divatirányzatok egyre többet használják ezeket öltözékeken, táskákon, cipőkön egyaránt.

A tengerentúli delegációk fontos szerepet játszottak abban, hogy ez a vásár valóban nemzetközi szintű rendezvény legyen. A látogatói csoportok Belgiumból, Kínából, Indiából, Izraelből, Olaszországból, Japánból, Koreából, Szingapúrból, Tajvanról, Thaiföldről, az Egyesült Államokból, valamint – idén először – Dubaiból érkeztek. Néhány kereskedelmi szervezet önálló pavilonnal jelentkezett, köztük az International Colored Gemstone Association, a Japan Jewellery Association, a Platinum Guild International. Most első alkalommal a Japan Jewellery Designers Association is önálló pavilonban mutatkozott be.

A hongkongi-magyar export tekintetében az ékszerek nem állnak a legelőkelőbb helyen, az említett teljes exportvolumen 0,2 százalékát teszik ki. A Hong Kong Trade Development Council magyarországi irodájának támogatásával tavaly, illetve az azt megelőző évben 5-5 magyar cég képviselői látogattak el a vásárra. Véleményük szerint a vásár nagyon jól szervezett volt, a látogatás üzletileg is sikeresnek mondható. Az idén Takács József, a Victoria Gem Oktatás- és Piacszervező Kft. ügyvezetője teljes utazás- és költségtámogatással utazott a hongkongi ékszervásárra. Mint utóbb elmondta, vásároltak egy drágakő-vizsgáló berendezést, továbbá kínai édesvízi gyöngyöket is rendeltek, amelyek minősége – úgymond – mindent felülmúl. “A vásár szervezése kiváló, és kikötői látképével valószínűleg ez a legszebb vásárok egyike” – tette hozzá a magyar üzletember.

Az ékszervásár számokban

– 26.753 látogató 124 országból

– 1.546 kiállító 40 országból

–  7,39%-os látogatói szám-növekedés.

– A gyűrűket tekintik a legdinamikusabban fejlődő ékszerkategóriának 2005-ben, ezt a nyakláncok és a fülbevalók követik.

– 2005-ben az egyszerű és a klasszikus stílusok hódítanak, valamint igen kedveltek a szív-és virágminták.

– 2004-ben Hongkong világszerte 2,58 milliárd USD értékben exportált ékszereket.

– Magyarország 2004-ben közel 1 millió USD értékben importált ékszereket Hongkongból, ez az előző évhez képest 55,9%-os növekedést jelent.

– A következő Hongkongi Ékszervásárt 2006. március 7-10. között rendezik majd a Hongkongi Kiállítási és Konferencia Központban.

Comments are closed.