Forrás: MNO

Kerry megválasztása ellentétes Izrael érdekeivel?

Az észak-amerikai lapok szemléje

2004. október 25. 15:05

Simon Zoltán

Izrael érdekeit félti Kerry megválszatásától a Washington Post egyik vezető publicistája, mert az európai szövetségesekhez való közeledés a közel-keleti békefolyamat felmelegítését eredményezné – Az al-Dzsazira mellett új arab nyelvű televízió vívta ki a figyelmet világszerte – de nem híreivel, hanem szélsőséges Amerika- és Izrael-ellenességével.

Washington Post

A Washington Post egyik vezető publicistája, Charles Krauthammer, a jelek szerint nem ért egyet a lap szerkesztőivel, akik John Kerry megválasztása mellett foglaltak állást a minap. Krauthammer szerint Kerry külpolitikájának egyik alappillére az Egyesült Államok szövetségeseivel való viszony javítása. Azonban a szövetségesek az iraki és afganisztáni szerepvállalásuk növeléséért cserébe a közel-keleti “békefolyamat” feltámasztását kérnék. Krauthammer véleménye szerint ez – ismerve Kerry külpolitikai szakértőit – azt jelentené, hogy az USA egy másik szövetségese inná meg ennek a levét, mivel Izraelnek az egyik engedményt kéne a másik után tennie Kerry megválasztásának napjától.

Washington Times

Az al-Dzsazíra után most itt egy újabb műholdas csatorna, ami felkeltette az amerikai külügyesek figyelmét: az Al-Manar, amelyet a Hezbollah terrorszervezet pénzel. A csatornát számos műhold közvetíti – többek között az IntelSat, EutelSat, New Skies Satellites, NileSat, HispaSat, AsiaSat és az ArabSat – így sok helyen fogható, beleértve Európát, Kanadát, és az USA-t is. És hogy mi van műsoron? Az Al-Manar dicsőíti az öngyilkos merénylőket, az Egyesült Államokat emberiség elleni bűntettekkel vádolja meg, a Szabadság-szobrot mint vértől csöpögő vérengző gyilkost ábrázolja, és az USA-t a “terrorizmus anyjának” bélyegzi. De mutatott már a televízió halott palesztin babákat is, “Made in Israel” felirattal. George Bush elnököt és Ariel Saron izraeli miniszterelnököt egy pörgő érme két oldalaként mutatják be, míg a képernyőn a Két arc, egy terrorizmus felirat látható. Még az anti-szemitizmussal gyakran vádolt Franciaországban is eljárás indult a csatorna betiltására.

Kiadja a Nemzet Lap és Könyvkiadó Kft. © 2001-2005

Comments are closed.