Magyar fiatalember az EDS első kelet-európai nagykövete
2007. december 17. 09:00
A hirado.hu tudomására jutott, hogy egy 21 éves magyar fiatalember, a világ egyik legnagyobb technológiai vállalatának nagykövete lett, és jelenleg Amerikában dolgozik. Somkuti András emailben válaszolt kérdéseinkre
Mit hallgat az egyetemen és hogyan került kapcsolatba az EDS-sel?
2005 elején elhatároztam, hogy állást keresek magamnak IT területen. Egy vezető IT céget kerestem, ahol multinacionális környezetben tapasztalt nemzetközi szakemberekkel dolgozhatok együtt. Kihívásokkal teli állást kerestem, ahol lehetőséget kapok arra, hogy megértsem az üzletet, ahol tanulhatok és fejlődhetek. Hosszú távon gondolkoztam. Találtam egy álláshirdetést az EDS Magyarországnál (Electronic Data Systems / Elektronikus Adatrendszerek), ami minden feltételnek eleget tett és ezt nagyon jól kiegészítették közgazdasági tanulmányaim a Corvinus egyetemen, ahol széleskörű rálátást kaptam az üzleti életre.
Mivel foglalkozik a cég?
Az EDS a világ egyik legnagyobb technológia szolgáltató vállalata, üzleti megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek. Vállalatok IT rendszereit, és üzleti háttérfolyamatait – pl.: bérszámfejtés, számvitel, pénzügy – vesszük át és üzemeltetjük. Ügyfeleinket nyolc különböző iparágban szolgáljuk (többek között a gyáriparban, pénzügyi szektorban, kormányzatban és a közlekedési iparágban). Üzleti megoldásokat kínálunk nekik, amivel hatékonyabb működésüket segítjük elő. A világ 64 országában 134,000 EDS alkalmazott dolgozik 5000 különböző ügyfélnek.
Vegyük a közlekedési iparágat. Aki Izraelbe utazik, Ben Gurion reptéren az általunk működtetett beléptető, személyazonosság-azonosító kapuval lép be az országba. Európai példával élve London egész metróhálózatában mi építettük ki és üzemeltetjük a kártyásrendszert. Ezen kívül 109 légitársaságnak tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk többek között jegyrendelő és kezelő rendszereket, valamint légi vezérlő és földi irányító rendszereket. Rendszereinkkel arról is gondoskodunk, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag legyen a gépeken. Amikor jegyet veszünk, helyet választunk, vagy bejelentkezünk az utasfelvételnél akkor a színfalak mögött ott az EDS és a mi dolgunk az, hogy mindez zökkenőmentesen menjen végbe. Megbízható partnerként és tanácsadóként innovatív megoldásainkkal folyamatosan továbbfejlesztjük ügyfeleink rendszereit és üzleti folyamatait, hogy rugalmasabbak és versenyképesebbek legyenek a piacon.
Ön mivel foglalkozik itthon?
Egy vezető autógyártó ügyfélnek dolgoztam. Budapestről üzemeltettük és tartottuk karban Közép- és Kelet Európában dolgozó ügyfeleink asztali számítógépeit és laptopjait. A csapat munkáját felügyeltem, hogy kötelezettségeinknek eleget téve szolgáltassunk ügyfelünknek.
Pontosan mit takar az EDS nagykövet cím és mik az elvégzendő feladatok?
Az EDS nagykövet a cég arca és hangja. Ez egy egyedülálló program, amely a vállalat legeredményesebb alkalmazottjait választja ki és helyezi át 12 hónapra Planoba (Texas, USA – Dallas elővárosa), a cég főhadiszállásába, ahol a marketingközpontban – EDS Experience – tartanak előadásokat ügyfeleinknek. Cégünk adottságait és megoldásait mutatjuk be ügyfeleink és leendő ügyfeleink meghatározó döntéshozóinak (C szintű vezetők, CEO, CIO, CTO, stb.), a médiának, kormányzati delegációknak valamint egyéb szervezeteknek és közösségeknek. Vendégeinknek, üzleti kihívásaikat szem előtt tartva interaktív példákon keresztül mutatjuk be, hogy hogyan segítettük meglévő ügyfeleinket a sikerhez. Elképesztő élmény ebben a környezetben dolgozni. Velem együtt négy embert választottak idén. Egy hölgyet Brazíliából, egy urat Ausztráliából és egyet az Egyesült Államokból, valamint engem. Mi a 27. csapat vagyunk a program történetében.
Hogyan zajlott a kiválasztás?
Az összes EDS alkalmazott jelentkezhet, azonban rendelkezniük kell menedzserük ajánlásával, mert csak a legjobban teljesítő alkalmazottakat engedik be az első körbe. Négy lépésből állt a kiválasztási folyamat. Először egy hosszas jelentkezési űrlapot kellett kitöltenem, ami alátámasztotta hitelességem és eredményeimet is tartalmazta. Az EMEA régióból (Európa, Közel-Kelet, Afrika) érkező űrlapokat az Egyesült Királyság marketing csoportja értékelte. Végül egy rövidített listát készítettek. A listán szereplő jelentkezőket meghívták egy telefonkonferenciára. Itt tizenkettő nemzetközi szintű felsővezető interjúztatott. A cégünkről tettek fel kérdéseket, felmérték, hogy mennyire vagyok ura az angol nyelvnek, prezentációs készségeimet és ismereteimet a cégről. Ezek után meghívtak egy személyes interjúra Londonba az EMEA marketing menedzserrel, a cég regionális központjába. Ez egy hosszabb beszélgetés volt, amit végül egy videokonferencia követett a marketingközpont igazgatójával és az EDS Experience menedzserével. Szituációs kérdéseket tettek fel, amikre tapasztalatomból merített konkrét példákkal kellett válaszolnom. Egy héttel később nagyon örvendtem, amikor felkerestek telefonon, hogy felajánlják ezt az óriási lehetőséget.
1 | 2 Következő oldal
hirado.hu