[origo] címlap
hírek
levelezés
internet előfizetés
vásárlás
[vizsla24]
Gazdasági hírek
Vállalatvezetés
Marketing és PR
HR
E-business
Logisztika
Kontrolling
Minőség
Egyről kettőre
Archívum
Képzéscentrum
ÜZLETI NEGYED
Üzleti Negyed
Vállalkozói Negyed
Üzleti Etika
Eu pályázatok
Vállalatirányítási rendszerek
Deluxe
AJÁNLATUNK
Hírkereső
Időjárás
Programajánló
Filmklub
Autó
Fapados adatbázis
Az mfor.hu az MTE tagja:
Legyen az mfor.hu a kezdőlapom!
2005. november 24., csütörtök
SkyEurope: csak egy fapados marad állva térségünkben
2005. november 24., csütörtök, 08:31
1/2. oldal
Közép- és Kelet-Európában csak egy nagy diszkont légitársaság éli majd túl a következő öt évet, véli Christian Mandl. A SkyEurope vezérigazgatója a Boeinggel kötött óriásüzletről, a ferihegyi teltházról és a Wizz Airrel vívott párharcról beszélt az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában.
– A SkyEurope 2003 őszén az első low cost légitársaságként kezdte meg működését a magyar fővárosban, és azóta fokozatosan növekszik. Épp a múlt heti budapesti sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 2006 nyarától négy újabb városba indítanak járatokat. Lehetséges, hogy a bővülés jegyében a növekedés előtt álló vidéki repülőtereket is megcélozzák?
Christian Mandl a budapesti sajtótájékoztatón- Annyi biztos, hogy a jövőben további kapacitásokat csoportosítunk a számunkra folyamatos növekedési lehetőséget biztosító magyar piacra. Mint ahogy azonban más országokban is a legnagyobb repülőtereket részesítjük előnyben, úgy Magyarországon is Ferihegyre koncentrálunk. Ha ott már elértünk egy kritikus tömeget, akkor nem kizárt a vidéki megjelenés sem. Erre azonban – a jelenlegi állás szerint – még a 2006 nyári szezonban sem kerül sor.
– A növekedés tehát Ferihegyre korlátozódik, ahol szeptemberben Önök is átköltöztek a kettesről az egyes, fapados légitársaságokat tömörítő terminálra. Az új épület csillog-villog, ám meglehetősen szűkösnek tűnik. Önök milyen tapasztalatokat gyűjtöttek az elmúlt három hónapban?
A Sky Europe Magyarországon
A cég hazánkból jelenleg heti 45 járatot üzemeltet 6 európai ország 8 nagy- városába. 2006 nyarától négy újabb városba – Nápolyba, Bolognába, Várnába és Burgaszba – indítanak majd járatokat Budapestről. A társaság 2003 őszétől 2005 októ- ber végéig összesen 800 ezer utast szállított Ma- gyarországról induló, illetve érkező járatain, átlagosan 70 százalékos helykihasználtsággal.
– Tény, hogy a terminál – a diszkont cégek potenciáljához mérten – már most kicsi. Ez minden légitársaságot negatívan érint, hiszen nincs lehetőségük a növekedésre. Márpedig mi is bővülni szeretnénk: 2006-ban megérkeznek az új Boeingjeink, amelyek bevetéséhez további terminálkapacitásra van szükségünk. Ebben a kérdésben egyeztetni fogunk a Budapest Airport (BA) új tulajdonosával. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezt a történemi épületet nem lehet „megnyújtani”, ezért kíváncsian várjuk, milyen megoldást javasol majd az üzemeltető.
– Ha már a BA-nál tartunk: a légitársaságok részéről időről időre felröppenek olyan vélemények, miszerint Ferihegy túl drága, legalábbis a nyújtott szolgáltatások színvonalához képest… Mit gondol: ez csupán kommunikációs fogás, vagy valóban komoly alapja van?
– Egy dolgot már most világossá szeretnék tenni. Bár tudjuk, hogy az új tulajdonosnak nagyon sokat kell majd fizetnie Ferihegyért, ezt – közvetetten – nem szabad a légitársaságokra áthárítani. Mi csak a jelenleg használt infrastruktúráért vagyunk hajlandók fizetni, nem pedig egy potenciális jövőbeniért. Ami a jelent illeti: saját problémáinkat megpróbáljuk közvetlenül a BA-val tisztázni. Ha ez nem működik, más eszközökhöz folyamodunk majd.
A „SkyEurope-fiúk”, azaz a két alapító: Alain Skowronek és Christian Mandl
– Pontosan mit ért ezen?
– A BA-hoz fűződő viszonyunk egy professzionális kapcsolat, amelyből a számunkra legjobb eredményt szeretnénk kihozni. A még nyitott, problémás kérdésekben megegyezésre törekszünk, ezekről azonban még nem kívánok a nyilvánosság előtt beszélni.
1. oldal: Ferihegyre koncentrál a SkyEurope
2. oldal: A Wizz Air – SkyEurope párharc
1/2. oldal
SkyEurope: csak egy fapados marad állva térségünkben
Közép- és Kelet-Európában csak egy nagy diszkont légi- társaság éli majd túl a követ- kező öt évet, véli Christian Mandl. A SkyEurope vezére az mfor.hu-nak adott interjút.
Töretlen a DVD-lejátszók térhódítása hazánkban
Új trolikkal és villamosokkal bővül Szeged tömegközlekedése
Megbuktatják a román butikokat a multik
A gyerekek több mint fele reklám- és netfüggő
A Chrysler szponzorálja az év emberét
Sun szerverek 224.690 forintért (x)
MFOR.HU KERESŐ
Vezérmustra
Szavazzon a leggaz- dagabb magyarokra!
Ki tette a legtöbbet az ország felvirágzásáért a legvagyonosabb magyar vállalatvezérek közül? Kinek jósolja a legna- gyobb jövőt? Ha jólétükben egyelőre nem is osztozhat, mi most lehetőséget biztosítunk arra, hogy legalább róluk alkotott véleményét világgá kürtölje.
Szavazzon és mondja meg a magáét az mfor.hu-n!
Menedzsment Fórum – deluxe.hu – Vállalkozói Negyed – EU-pályázatok