Forrás: Menedzsment Fórum

[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

[vizsla24]

Gazdasági hírek

Vállalatvezetés

Marketing és PR

HR

E-business

Logisztika

Kontrolling

Minőség

Egyről kettőre

Archívum

Képzéscentrum

ÜZLETI NEGYED

Üzleti Negyed

Vállalkozói Negyed

Üzleti Etika

Eu pályázatok

Vállalatirányítási rendszerek

Deluxe

AJÁNLATUNK

Hírkereső

Időjárás

Programajánló

Filmklub

Autó

Fapados adatbázis

Az mfor.hu az MTE tagja:

Legyen az mfor.hu a kezdőlapom!

2005. november 24., csütörtök

SkyEurope: csak egy fapados marad állva térségünkben

2005. november 24., csütörtök, 08:31

1/2. oldal

Közép- és Kelet-Európában csak egy nagy diszkont légitársaság éli majd túl a következő öt évet, véli Christian Mandl. A SkyEurope vezérigazgatója a Boeinggel kötött óriásüzletről, a ferihegyi teltházról és a Wizz Airrel vívott párharcról beszélt az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában.

– A SkyEurope 2003 őszén az első low cost légitársaságként kezdte meg működését a magyar fővárosban, és azóta fokozatosan növekszik. Épp a múlt heti budapesti sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 2006 nyarától négy újabb városba indítanak járatokat. Lehetséges, hogy a bővülés jegyében a növekedés előtt álló vidéki repülőtereket is megcélozzák?

Christian Mandl a budapesti sajtótájékoztatón- Annyi biztos, hogy a jövőben további kapacitásokat csoportosítunk a számunkra folyamatos növekedési lehetőséget biztosító magyar piacra. Mint ahogy azonban más országokban is a legnagyobb repülőtereket részesítjük előnyben, úgy Magyarországon is Ferihegyre koncentrálunk. Ha ott már elértünk egy kritikus tömeget, akkor nem kizárt a vidéki megjelenés sem. Erre azonban – a jelenlegi állás szerint – még a 2006 nyári szezonban sem kerül sor.

– A növekedés tehát Ferihegyre korlátozódik, ahol szeptemberben Önök is átköltöztek a kettesről az egyes, fapados légitársaságokat tömörítő terminálra. Az új épület csillog-villog, ám meglehetősen szűkösnek tűnik. Önök milyen tapasztalatokat gyűjtöttek az elmúlt három hónapban?

A Sky Europe Magyarországon

A cég hazánkból jelenleg heti 45 járatot üzemeltet 6 európai ország 8 nagy- városába. 2006 nyarától négy újabb városba – Nápolyba, Bolognába, Várnába és Burgaszba – indítanak majd járatokat Budapestről. A társaság 2003 őszétől 2005 októ- ber végéig összesen 800 ezer utast szállított Ma- gyarországról induló, illetve érkező járatain, átlagosan 70 százalékos helykihasználtsággal.

– Tény, hogy a terminál – a diszkont cégek potenciáljához mérten – már most kicsi. Ez minden légitársaságot negatívan érint, hiszen nincs lehetőségük a növekedésre. Márpedig mi is bővülni szeretnénk: 2006-ban megérkeznek az új Boeingjeink, amelyek bevetéséhez további terminálkapacitásra van szükségünk. Ebben a kérdésben egyeztetni fogunk a Budapest Airport (BA) új tulajdonosával. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezt a történemi épületet nem lehet „megnyújtani”, ezért kíváncsian várjuk, milyen megoldást javasol majd az üzemeltető.

– Ha már a BA-nál tartunk: a légitársaságok részéről időről időre felröppenek olyan vélemények, miszerint Ferihegy túl drága, legalábbis a nyújtott szolgáltatások színvonalához képest… Mit gondol: ez csupán kommunikációs fogás, vagy valóban komoly alapja van?

– Egy dolgot már most világossá szeretnék tenni. Bár tudjuk, hogy az új tulajdonosnak nagyon sokat kell majd fizetnie Ferihegyért, ezt – közvetetten – nem szabad a légitársaságokra áthárítani. Mi csak a jelenleg használt infrastruktúráért vagyunk hajlandók fizetni, nem pedig egy potenciális jövőbeniért. Ami a jelent illeti: saját problémáinkat megpróbáljuk közvetlenül a BA-val tisztázni. Ha ez nem működik, más eszközökhöz folyamodunk majd.

A „SkyEurope-fiúk”, azaz a két alapító: Alain Skowronek és Christian Mandl

– Pontosan mit ért ezen?

– A BA-hoz fűződő viszonyunk egy professzionális kapcsolat, amelyből a számunkra legjobb eredményt szeretnénk kihozni. A még nyitott, problémás kérdésekben megegyezésre törekszünk, ezekről azonban még nem kívánok a nyilvánosság előtt beszélni.

1. oldal: Ferihegyre koncentrál a SkyEurope

2. oldal: A Wizz Air – SkyEurope párharc

1/2. oldal

SkyEurope: csak egy fapados marad állva térségünkben

Közép- és Kelet-Európában csak egy nagy diszkont légi- társaság éli majd túl a követ- kező öt évet, véli Christian Mandl. A SkyEurope vezére az mfor.hu-nak adott interjút.

Töretlen a DVD-lejátszók térhódítása hazánkban

Új trolikkal és villamosokkal bővül Szeged tömegközlekedése

Megbuktatják a román butikokat a multik

A gyerekek több mint fele reklám- és netfüggő

A Chrysler szponzorálja az év emberét

Sun szerverek 224.690 forintért (x)

MFOR.HU KERESŐ

Vezérmustra

Szavazzon a leggaz- dagabb magyarokra!

Ki tette a legtöbbet az ország felvirágzásáért a legvagyonosabb magyar vállalatvezérek közül? Kinek jósolja a legna- gyobb jövőt? Ha jólétükben egyelőre nem is osztozhat, mi most lehetőséget biztosítunk arra, hogy legalább róluk alkotott véleményét világgá kürtölje.

Szavazzon és mondja meg a magáét az mfor.hu-n!

Menedzsment Fórum – deluxe.hu – Vállalkozói Negyed – EU-pályázatok

Comments are closed.