Forrás: Világgazdaság

Vállalatok és piacok

A Bertelsmann babérjaira tör az Axel Springer

[2005-08-02]

A Bertelsmann babérjaira törhet az Axel Springer AG (AS) a 19,6 milliárd eurós német reklámpiacon. Az AS a legnagyobb német magántelevíziós társaság, a ProSiebenSat.1 megvásárlásáról tárgyal. Az üzlettel a lapunkat is kiadó AS szemtől szembe kerülne az RTL televíziós társaságot portfóliójában tudó Bertelsmann-nal – véli Jürgen Blomenkamp, a vezető német médiatervező és értékesítő ügynökség, a MediaCom vezérigazgatója. A Haim Saban izraeli-amerikai milliárdos tulajdonában lévő ProSiebenSat1. tavaly 133,6 millió euró adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 39,4 millió után. A tévétársaság Németországban négy csatornát működtet. Az Axel Springer már tavaly 10-ről 12 százalékra növelte érdekeltségét a televíziós társaságban. Ha a Springer átveszi a ProSiebenSat1.-et akkor a két cég öszszesített árbevétele 3,8 milliárd euróra rúg, míg a Bertelsmann németországi árbevétele ötmilliárd euróra tehető.

Az AS az utóbbi években a közép-európai sajtópiacon is komoly terjeszkedésbe kezdett. Lengyelországban például bevezette a Fakt című bulvárújságot, amely – a Bloomberg szerint – két hónap után a legolvasottabb napilap lett. A 30 centbe kerülő Fakt példányszáma jelenleg 525 ezer.

Comments are closed.