Forrás: Origo

A Pedro de la Rosa helyett ismét lehetőséghez jutott McLaren-tesztpilóta, Alexander Wurz hatalmas fölénnyel nyerte a Magyar Nagydíj első szabadedzését a ferraris Rubens Barrichello előtt. A másodikon Ricardo Zonta volt a leggyorsabb, Michael Schumacher autója egyelőre rejtélyes okból megállt.

Nem dúskált éppenséggel az eseményekben a Magyar Nagydíj első szabadedzése, az idei trendnek megfelelően a pilóták inkább csak ismerkedtek a pályával. Fél óra után mindössze ötüknek volt mért köre, a többiek a boxban várakoztak, hogy a próbálkozók valamennyire eltakarítsák a port.

Délelőtt a McLaren tesztpilótai székében Pedro de la Rosát váltó Alexander Wurz volt a leggyorsabb, az osztrák nagy fölénnyel, kis híján másfél másodperccel verte a második Rubens Barrichellót. A virtuális dobogó harmadik fokára Jenson Button kapaszkodott fel, a negyedik hely Kimi Räikkönené, az ötödik Michael Schumacheré lett.

Megpördülésből, illetve kicsúszásból három volt a poros aszfalton, Vitantonio Liuzzit, Ricardo Zontát (neki műszaki hibája is volt) és a Minardi mogyoródi harmadik számú pilótáját, Chanoch Nissanyt tréfálta meg az aszfalt. A magyar-izraeli versenyző ma ünnepli 42. születésnapját, kicsúszásáig nem alkotott maradandót: 13 másodperccel volt lassabb, mint Wurz. Érdekesség, hogy autóját vele együtt kellett elvontatni, szemlátomást képtelen volt kiszedni a kormányt a helyéről. Még szerencse, hogy nem volt tűz…

A szintén szülinapos Fernando Alonso (ő még csak 24) tíz kört tett meg, ideje a 12. helyhez volt elegendő. Az edzés után a pilóták többsége arra panaszkodott, hogy elképesztően csúszós a pálya, Wurz például úgy fogalmazott, „kétszer is majdnem elszálltam a kosz miatt”. Ettől függetlenül a második tréningen sem ment rosszul, a második helyet szerezte meg.

A délután legelső szóra érdemes eseménye egyébként Michael Schumacher nevéhez fűződik, aki alatt egy kör után megállt az autó. A hétszeres világbajnok a pálya szélére parkolta a gépet, amit egy teherautó később visszaszállított a boxba, egyelőre nem tudni, motor- vagy elektronikai hiba vetett véget a napjának. Mi inkább utóbbi felé hajlunk, motorhibára utaló jel (füst vagy akármi) ugyanis nem látszott, s különösebben Schumacher sem tűnt idegesnek.

A német távollétében Rubens Barrichellóra hárult a feladat, hogy a lehető legtöbb tesztkilométert tegye meg, nagy igyekezetében azonban az utolsó percekben hibázott. Sokakhoz hasonlóan kicsit kiszélesítette az egyik kanyart, nála azonban ez együtt járt azzal, hogy elveszítette uralmát az autója felett. Az edzést a gumifalban fejezte be, de mire odaért, sikerült alaposan lelassítania, így csak a Ferrari orra sérült meg enyhébben.

A tűzpiros gépek egyébként sokkal közelebb kerültek az élmezőnyhöz, mint az utóbbi versenyeken bármikor, a Bridgestone új abroncsai és az új aerodinamikai csomag megtették kívánt hatásukat. Schumacherék új segédszárnyakkal köröztek, Barrichello csak a délutánt egyébként uraló toyotásoktól és mclarenesektől kapott ki. A második szabadedzés alapján általában már lehet következtetni az erőviszonyokra, e szerint a Toyota per pillanat jobb, mint a Renault.

Alonso a nyolcadik, Giancarlo Fisichella pedig a 11. legjobb időt autózta, utóbbi szintén a kavicságyban fejezte be a napot, miután bemutatott egy csodás piruettet.

Akiknek új motorja van

Michael Schumacher (Ferrari), Rubens Barrichello (Ferrari), Fernando Alonso (Renault), Giancarlo Fisichella (Renault), Mark Webber (Williams-BMW), Nick Heidfeld (Williams-BMW), Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes), David Coulthard (Red Bull-Cosworth), Christian Klien (Red Bull-Cosworth), Tiago Monteiro (Jordan-Toyota), Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota), Robert Doornbos (Minardi-Cosworth)

Az első szabadedzés végeredménye:

1 A. Wurz McLaren 1:21.411 – 20 megtett kör

2 R. Barrichello Ferrari 1:22.834 +1.423 – 8

3 J. Button BAR 1:23.028 +1.617 – 12

4 K. Räikkönen McLaren 1:23.159 +1.748 – 7

5 M. Schumacher Ferrari 1:23.234 +1.823 – 8

6 F. Massa Sauber 1:23.375 +1.964 – 10

7 N. Heidfeld Williams 1:23.384 +1.973 – 8

8 J. Montoya McLaren 1:23.558 +2.147 – 7

9 Szato T. BAR 1:23.679 +2.268 – 11

10 R. Schumacher Toyota 1:23.706 +2.295 – 6

11 J. Trulli Toyota 1:23.764 +2.353 – 8

12 F. Alonso Renault 1:23.833 +2.422 – 10

13 M. Webber Williams 1:23.918 +2.507 – 8

14 G. Fisichella Renault 1:23.940 +2.529 – 9

15 V. Liuzzi Red Bull 1:24.174 +2.763 – 19

16 R. Zonta Toyota 1:24.270 +2.859 – 18

17 J. Villeneuve Sauber 1:24.683 +3.272 – 10

18 N. Karthikeyan Jordan 1:26.130 +4.719 – 14

19 R. Doornbos Minardi 1:27.011 +5.600 – 16

20 T. Monteiro Jordan 1:27.344 +5.933 – 8

21 C. Albers Minardi 1:27.540 +6.129 – 8

22 N. Kiesa Jordan 1:28.230 +6.819 – 19

23 C. Nissany Minardi 1:34.319 +12.908 – 8

24 C. Klien Red Bull idő nélkül

25 D. Coulthard Red Bull idő nélkül

A második szabadedzés végeredménye:

1 R. Zonta Toyota 1:20.409 – 24

2 A. Wurz McLaren 1:20.519 +0.110 – 35

3 K. Räikkönen McLaren 1:21.281 +0.872 – 18

4 J. Trulli Toyota 1:21.410 +1.001 – 26

5 R. Schumacher Toyota 1:21.631 +1.222 – 24

6 J. Montoya McLaren 1:21.662 +1.253 – 17

7 R. Barrichello Ferrari 1:21.914 +1.505 – 23

8 F. Alonso Renault 1:22.473 +2.064 – 21

9 J. Button BAR 1:22.544 +2.135 – 29

10 C. Klien Red Bull 1:22.626 +2.217 – 23

11 G. Fisichella Renault 1:22.652 +2.243 – 21

12 N. Heidfeld Williams 1:22.861 +2.452 – 16

13 D. Coulthard Red Bull 1:22.886 +2.477 – 24

14 V. Liuzzi Red Bull 1:22.913 +2.504 – 15

15 M. Webber Williams 1:22.935 +2.526 – 18

16 J. Villeneuve Sauber 1:23.558 +3.149 – 23

17 Szato T. BAR 1:23.560 +3.151 – 12

18 F. Massa Sauber 1:23.574 +3.165 – 25

19 R. Doornbos Minardi 1:23.670 +3.261 – 23

20 C. Albers Minardi 1:24.093 +3.684 – 21

21 T. Monteiro Jordan 1:24.862 +4.453 – 24

22 N. Karthikeyan Jordan 1:25.184 +4.775 – 25

23 N. Kiesa Jordan 1:25.269 +4.860 – 17

24 M. Schumacher Ferrari idő nélkül

25 C. Nissany Minardi idő nélkül

[origo]

Comments are closed.