Forrás: Híradó

MédiaMix 2005. június 20. mtv 23.00

A négy műből álló installációegyüttes közös gondolata a tájékozódási pontok keresése, az otthon, az utazás és a megérkezés.

A nagyításhoz kattintson a képre

A bejárattól balra egy kör alakú helységben a Suszterinas című videó munka várja a látogatókat, majd a pavilon körbejárása után a jobboldali kör alakú helységben ezzel búcsúzik tőle. Az emberi alakokra komponált óra a végtelen időt jelzi. A kör szélén az óra járásával ellenkező irányban kúszik a kezét cipőbe rejtő cipész inas. Az óra mindenegyes számánál egy-egy cipésznő ül, aki kalapácsával üt egyet a cipőre, mikor a cipészinas odaér hozzá. Az óralap-kör közepén fekszik oldalára dőlve egy félszemű öregember, a Bolygó zsidó, mintha zenét hallgatna. Ő a legendabéli Ashervérus cipész, aki nem engedte a Golgotához vezető úton elhaladó Jézust megpihenni, kigúnyolta, ezért az idők végezetéig, az Utolsó ítéletig bolyongania kell.

A magyar pavilon baloldali nagytermében áll a Winterreise, azaz Téli utazás című installáció, mely cím egy Schubert dalciklus első sorára utal: Idegenként érkeztem, s idegenként távozom.

Témája a tájékozódás, a helymeghatározás, az irány és ellenirány metafórája.

A középső félköríves részben az Édes otthon című installáció látható egy láncokkal körbecsavart bőröndöket és horgonyokat cipelő utazóval.

A jobboldali teremben az Ivócsarnok című mű Velence irreális létére reflektál, térdelő, pizsamás búvárjaival, akik búvársisakban próbálnak inni a tenger alatt.

Mind a négy mű a tájékozódás különféle lehetőségét vizsgálja.

Résztvevők:Bozóki András kulturális miniszterFitz Péter kurátorKicsiny Balázs képzőművész

MédiaMix

Comments are closed.