Forrás: MNO

Vince Mátyásnak, a Magyar Távirati Iroda (MTI) elnökének a tevékenységét és a hírügynökség szerződéskötési gyakorlatát bírálta Langmár Ferenc, az intézmény tulajdonosi tanácsadó testületének (TTT) elnöke tegnap. Az esemény után helyettese és az iroda felügyelőbizottságának (fb) elnöke ellen-sajtótájékoztatón állt ki Vince mellett.

Nem tartható tovább, hogy a Magyar Távirati Iroda (MTI) elnöke, Vince Mátyás az elmúlt negyedévben már harmadszor hivatkozik szabadságára vagy külföldi útjára, és nem teljesít valamilyen fontos feladatot, elszakadt a cérna – fogalmazott Langmár Ferenc, a TTT Fidesz által delegált elnöke tegnapi sajtótájékoztatóján. Véleménye szerint aggályos, hogy az elnök májusban olyan hivatalos útra készül a kenyai Nairobiba, amelyet magánútjával köt össze, miközben a konferencia főként afrikai sajtóügyekkel foglalkozik majd. – Dologidő van: lejár a társaság könyvvizsgálójának a megbízatása, a hónap végéig kell az elnöknek benyújtania írásos beszámolóját a TTT részére, május utolsó napjáig kell beadnia az Országgyűlésnek a tavalyi évről szóló jelentést, és valószínűleg erre az időszakra esik a parlament albizottságának az MTI hírszolgáltatásával foglalkozó ülése is – hangsúlyozta Langmár Ferenc.

Az iroda szerződéskötéseiről kifejtette: ha létezne 2005-re érvényes díjszabás, akkor a Metro hírújságtól több pénzt kaphattak volna a hírszolgáltatásért, miközben éppen a közszolgálati Magyar Televízió kapja a legdrágábban az MTI anyagait.

Az eseményt követően az elnöki utat és a szerződéseket magyarázó, valamint Langmár “engesztelhetetlen küzdelmét” tárgyaló ellen-sajtótájékoztatót tartott Bayer József, a TTT elnökhelyettese és Boglutz István, a felügyelőbizottság elnöke. Bayer állította: Vince Mátyás teljesen elfogadott szokás alapján használja ki a lehetőséget arra, hogy Afrikában töltse szabadságát. Boglutz István úgy nyilatkozott: a vitatott szerződéseket piaci alapon kötötték, és azokat az fb előzetesen jóváhagyta. – Az új díjszabást a TTT tavaly november óta nem tárgyalta érdemben, ezért nincs 2005-re érvényes tarifa – tette hozzá. – Az MTI esetenként a naivitásig jogkövető módon működik – jelentette ki Boglutz.

Antiszemita támadás?

A TTT tegnapi ülésén a grémium MSZP-s delegáltjai az intézmény elleni antiszemita támadásként értékelték azt a Reform című hetilapban és a Magyar Nemzetben megjelent elemzést, amelyet Molnár Balázs, a Magyar Rádió volt szerkesztője készített az MTI hírfordítási gyakorlatáról – tájékoztatta a lapot Langmár Ferenc. Emlékezetes: Molnár Balázs április 15-én arra hívta fel a figyelmet, hogy az MTI számtalan esetben megmásítva tesz közzé egyes hírügynökségektől (BBC, Reuters, AFP) átvett tudósításokat, és értékítéletekkel látja el azokat. Molnár úgy vélte: a közszolgálati médium egyes népeket – például az arabokat, a palesztinokat és az irakiakat – szándékosan szélsőségeseknek állít be, amivel lojális bizonyos világpolitikai érdekekhez.

Comments are closed.