Ingatlanpiac
Bejöttek a magyar plázák a Klepiérre-nek
[2005-02-24]
Ugyan csak fél éve vannak a Klepiérre tulajdonában magyar bevásárló- és szórakoztató-központok, máris jelentősen hozzájárultak a társaság nyereségének növekedéséhez – derül ki a European Real Estate öszszegzéséből. A francia befektetési társaság tavaly nyáron 296 millió euróért vett meg 12 magyarországi plázát az izraeli Plaza Centerstől.
Tavaly a társaság 331 millió euró bevételt ért el az üzletek bérleti díjaiból, ez kimagasló, 19,4 százalékos emelkedés a megelőző évhez képest. A növekménynek számító 44,1 millió euróból a legtöbbet a külföldi érdekeltségek termelték, s ezek között – 14,1 millió euróval – az első helyen végeztek a magyarországi egységek.
Messze megelőzték a spanyolországiakat (10,1 millió euró), a portugálokat (7,3 millió euró) és az olaszokat (5,6 millió euró). Érdekesség, hogy az otthoni, tehát franciaországi üzletházak „csak” ötmillió eurót hoztak. A Klepiérre bérleti díjból elkönyvelt bevételeinek 43 százaléka származik Franciaországon kívülről.
Szakértők megjegyzik: a bérleti díjakból érkező pénz annak ellenére növekedett, hogy az egész évet vizsgálva a fogyasztás erős hullámzást mutatott mind Franciaországban, mind más európai államokban. Ráadásul a cég tulajdonában lévő bevásárlóközpontok úgynevezett mágnesbérlői (akikhez igazodva, azokat követve jönnek a kisebb bérlők) csak háromszázalékos forgalomemelkedést értek el.