Forrás: Népszava

Előny a McLaren-Mercedesnél, visszafogottság a Renaultnál és továbbra is szenved a Ferrari. Izraeli-magyar versenyző lett az F-1 egyik legidősebb résztvevője, a Jordan-csapat arculatát pedig mostantól egy régi ismerős igyekszik majd felfrissíteni. Ezek történtek a pénteki edzésnapon a Hungaroringen.

Michael Schumacher kedélyesen integetett a mogyoródi versenypálya lelátóin pecsenyére sült nézőknek, miközben beszállították a depóba a második szabadedzés végén. A világbajnoki címvédő azonban ezúttal nem egy elegáns Old Timer bőrüléséből integetett, amellyel a futamok előtti tiszteletkörben szokták furikázni őt, hanem egy tréler platójáról, amely a lerobbant Ferrarija mellett kuporgott, s mosolya is mintha lefelé görbült volna.

A Ferrarira továbbra is nehéz idők járnak: Schumi F2005-öse már a péntek délutáni szabadedzés felénél, míg Rubens Barrichelloé (akit az édesapja is elkísért Mogyoródra) a tréning utolsó percében mondta fel a szolgálatot. Előbbi minden bizonnyal műszaki hiba, utóbbi viszont a túlzott akarás, a túl nagy sebesség miatt. A vörösök ennek ellenére bíznak abban, hogy a kanyargós, technikás Hungaroringen nem lesznek akkora hátrányban a vb-éllovas Renault-val és McLarennel szemben, mint eddig voltak.

Noha a pénteki nap leggyorsabb ideje a Toyota tesztpilótája, Ricardo Zonta nevéhez fűződik, összességében a legjobb csapatteljesítményt a McLaren-Mercedes nyújtotta. Alexander Wurz (aki 54 megtett körével a nap legforgalmasabb adatgyűjtőjének bizonyult) a 2., a pechkirály Kimi Raikkönen a 3., míg a kolumbiai unokatestvérei koszorújában járkáló Montoya a 6. legjobb időt futotta meg.

Némileg meglepő, hogy a vb-pontversenyt toronymagasan vezető Fernando Alonso – aki pénteken hatalmas tortával ünnepelte 24. születésnapját – csak a 8. helyen végzett, a Renault másik pilótája, Giancarlo Fisichella pedig a 11. lett.

Összesen 8 kört teljesített a Minardi izraeli tesztpilótája, Chanoch Nissany, aki magyar licence-szel versenyez. A 42. születésnapját szombaton ünneplő tesztpilóta ezzel a legidősebb F1-es résztvevő lett, ha a Forma-1 elmúlt negyed századát tekintjük.

Sor került egy örömteli bejelentésre is a Hungaroringen: a Jordan istálló nyilvánosságra hozta, hogy az 1997-es magyar GP egykori bronzérmese, az örök bohóc Johnny Herbert lesz mostantól a kanárisárga csapat sportigazgatója.

Lénárt Attila

Comments are closed.