MR 2004. július 14., szerda 17:04 

 

„Madonna divatba hozta a zsidóságot”- mondja Brooklyban Sara Swimmer, a pop-kabbala árúcikkeinek egyik forgalmazója. Ez egy nagy bussines, szagos gyertyáktól kezdve (20 dollár), karkötőig, és trikók, nadrágok, amelyekre rá van pingálva, hogy „Mózes az én emberem, stb.”

Mindennek ellenére Madonna nem vállal rizikót. Nemrég lemondta tervezett izraeli turnéját, mert „Izraelben a helyzet veszélyes és nem lehet nagy szabadtéri fellépéseket rendezni…”

A zsidóság propagálásához nincs szükségünk Madonnára” 

MR 2004. július 14., szerda 16:57 

 

Madonna, a világhírű amerikai katolikus énekesnő az utóbbi időben közeledett a zsidósághoz, kabbalát tanul és megváltoztatta nevét Eszterre, valamint Izraelbe készül. 

 

   

Ki nem hallott Madonnáról, a világhírű amerikai katolikus énekesnőről, aki az utóbbi időben közeledett a zsidósághoz, kabbalát tanul és megváltoztatta nevét Eszterre. Hír szerint egy híres, 101 éves izraeli vezető kabbalistával, Jichák Kaddouri rabbival levelezik, és állítólag nemsokára Jeruzsálembe megy, hogy az idős rabbival találkozzon.

Bár az egész dolognak erősen PR szaga van, és amerikai, meg izraeli rabbik máris tiltakoznak a „pop-kabbala” üzleti jellege ellen – mondván, hogy a „zsidóság propagálásához nincs szükségük a katolikus Madonnára, aki annak idején, mint pornósztár kezdte és most meg kabbalára tanítja az embereket”. Ez azonban nem akadályozta meg a Vatikán illetékeseit, hogy élesen kikeljenek Madonna „félrelépése” ellen.

Az amerikai Internet a napokban világgá röpítette azt a szenzációs hírt, hogy a Vatikánban külön bizottság foglalkozik Madonna viselt dolgaival. A bizottság rosszallását fejezte ki Madonna-Eszter tevékenysége felett és állítólag a pápa is nyilatkozott az ügyben. A bírálatot az váltotta ki, hogy „mindenek mellett Madonna megmarad katolikusnak. Ha betér a zsidóságba – semmi kifogásunk ellene – mondják a Vatikánban, – de így csak megzavarja a hívőket.”

Egy amerikai kabbala szakértő szarkasztikusan ezt mondta: „Annak idején a pápa azért bírálta Madonnát, mert dalainak szövege obszcén és megjelenése provokatív volt. Most meg – a sors iróniája – az egész teológikus fordulatot vett.”

Zsidó részről Ádin Steinsalz rabbi, az új talmud szerkesztő-kiadója, a pop-kabbalát a pornográfiához hasonlította, amely úgy viszonylik az igazi, szellemi régiókban lebegő kabalához, mint a pornográfia szerelemhez. 

 

Rapcsányi László

Comments are closed.